s broker
نحوه شروع معامله در بازار فارکس

نحوه شروع معامله در بازار فارکس

15 فروردین 1403
0 لایک
دقیقه

چرا باید تجارت فارکس را یاد بگیرید و چگونه کار می کند؟

در سال‌های اخیر، با افزایش تمایل افراد به یافتن راه‌های جایگزین برای کسب درآمد اضافی، تجارت فارکس به موضوعی بسیار محبوب تبدیل شده است. با این حال، برای رسیدن به نقطه‌ای که بتوانید از آن سودهای ثابتی به دست آورید، به تمرین زیاد، پشتکار و انضباط نیازمند است. در واقع، اکثر تازه‌کارانی که بدون دانش و راهنمای مناسب تجارت فارکس را آغاز می‌کنند، خیلی زود با شکست مواجه می‌شوند.

اما اگر آن را به درستی یاد بگیرید، تجارت و معامله در بازار فارکس می‌تواند بسیار سودآور باشد و بلعکس. 

بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است و به دلیل امکان کسب درآمد غیرفعال سریع، هر روز افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. برای شروع تجارت فارکس به هیچ مدرک تحصیلی یا گواهی تخصصی نیاز ندارید. تنها چیزی که لازم دارید یک لپ‌تاپ، دسترسی به اینترنت و کمی سرمایه اولیه است. به همین دلیل است که تجارت فارکس امروزه در بین میلیون‌ها معامله‌گر در سراسر جهان بسیار محبوب شده است.

اگر تصمیم به شروع تجارت فارکس گرفته‌اید یا هنوز در حال بررسی این موضوع هستید که آیا یک معامله‌گر حرفه‌ای فارکس شوید، این راهنمای گام به گام همه چیزهایی را که باید در مورد «چرا باید تجارت فارکس را یاد بگیرید» بدانید، پوشش می‌دهد.

بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس که به نام ارز خارجی، FX یا معاملات ارزی نیز شناخته می‌شود، اساسا معاملات مربوط به ارز است. این بازار، بزرگترین بازار مالی جهان است و حجم معاملات روزانه آن با بیش از 5 تریلیون دلار آمریکا در روز، از مجموع بازارهای سهام و اوراق قرضه آمریکا هم بیشتر است.

بازار فارکس چگونه کار می‌کند؟

برخلاف دیگر بازارهای مالی که در یک مکان مرکزی (مانند بورس اوراق بهادار) فعالیت می‌کنند، بازار جهانی فارکس مکان مشخصی ندارد. این بازار یک شبکه الکترونیکی جهانی از بانک‌ها، مؤسسات مالی و معامله‌گران حقیقی است که همگی در خرید و فروش ارزهای ملی دخیل هستند.

هر کدام از این ارزها دارای نرخ تبدیل هستند که به آن «نرخ برابری ارز» گفته می‌شود. برای مثال، اگر نرخ برابری یورو به دلار آمریکا (EUR/USD) برابر با 1.10 باشد، یعنی هر یک یورو معادل 1.10 دلار آمریکا است.

ساعات کاری بازار فارکس

بازار فارکس 5 روز در هفته، 24 ساعت شبانه‌روز باز است. با این حال، این به معنای فعالیت دائمی آن نیست. بیایید ببینیم یک روز 24 ساعته در دنیای فارکس چگونه است.

بازار فارکس به چهار جلسه معاملاتی اصلی تقسیم می‌شود: جلسه سیدنی، جلسه توکیو، جلسه لندن و جلسه نیویورك.

جدول‌های زیر ساعات باز و بسته شدن هر جلسه را نشان می‌دهد.

جلسه تابستانی (حدود آوریل تا اکتبر)

جلسه ساعت باز شدن ساعت بسته شدن
سیدنی 02:30 بامداد 11:30 صبح
توکیو 04:30 بامداد 13:30 بعد از ظهر
لندن 11:30 صبح 20:30 شب
نیویورک 16:30 بعد از ظهر 01:30 بامداد (روز بعد)