s broker
آشنایی با انواع اردرهای معاملاتی در فارکس

آشنایی با انواع اردرهای معاملاتی در فارکس

11 اسفند 1401
0 لایک
دقیقه

اردر یا Order یکی دیگر از اصطلاحات موجود در بازارهای مالی است که انواع مختلفی دارد و با دستورات خاصی از سوی کارگزار یا بروکر اجرا می‌شود. با آگاهی از شیوه سفارش‌دهی یا سفارش‌گیری در بازارهای بزرگ مالی مانند بازار بورس یا فارکس، می‌توانید شیوه تازه‌ای از معاملات را آغاز کنید. بهرحال برخی اُردرها برای افراد مبتدی و برخی دیگر برای افراد حرفه‌ای مناسب‌تر هستند. اگر شما نیز یکی از معامله‌گران بازار بورس یا فارکس هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با انواع اُردر در بازارهای مالی آشنا کنیم.

به صورت کلی، انواع order در فارکس به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند که هر گروه آن نیز زیرمجوعه‌های دیگری دارند. تقسیم‌بندی این گروه‌ها به قرار زیر است:

Pending Orders Market Orders
Buy Limit
Buy Stop
Sell Limit
Sell Stop
Buy
Sell
  • سفارشات عادی «Market Order»

سفارشات عادی که در فارکس برای خرید یا فروش یک جفت‌ارز صورت می‌گیرد، با order مارکتینگ یا سفارش عادی همراه است. در واقع در بازار فارکس، شما با کلیک بر روی گزینه Sell یا Buy به‌صورت سریع و با قیمت لحظه ای بازار وارد یک معامله می‌شوید که این معامله با فعال شدن سفارش عادی «Market Order» همراه است. معمولاً کاربران مبتدی بروکرهای فارکس، تنها از این نوع سفارش خرید (buy) یا فروش (sell) در معاملات خود استفاده می‌کنند.

  • سفارشات شرطی «Pending Order»

سفارشات شرطی یا پندینگ اُردرها، گزینه‌هایی هستند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها برای باز کردن معاملات خود در فارکس شرط‌‌گذاری کنید. به‌صورتی که زمان و قیمت فعال شدن یک سفارش را بسته به تحلیل‌های خود انجام دهید. در این صورت، دیگر معامله شما سریع و بلافاصله آغاز نمی‌شود، بلکه order شما تا رسیدن به شرطی که تعیین کرده‌اید، به حالت تعویق درمی‌آید.

stop

گزینه stop در هنگامی بکار گرفته میشود که پیش بینی میکنیم نمودار به یک قیمتی برسد و پس از آن هم ادامه روند صورت بگیرد.

Buy Stop : یک دستور شرطی یا Pending Order به معنای «بخر به شرط» است. وقتی گزینه دستور شرطی را روی Buy Stop  قرار می‌دهید، در واقع دارید سفارش خریدی بالاتر از قیمت جاری ثبت می‌کنید. به بیان دیگر، شما آغاز روند صعودی را بالاتر از قیمت فعلی بازار می‌بینید و صبر می‌کنید تا سطح مورد نظرتان شکسته شود و بعد وارد معامله‌ی خرید می‌شوید. Buy Stop  یک دستور خرید بالقوه است که با افزایش قیمت و رسیدن به قیمت مورد نظر شما اجرا می‌شود.

Sell Stop : شما توسط دستور شرطی Sell Stop نیز شرطی را برای فروش دارایی خود تعیین می‌کنید و سفارش فروش خود را پایین‌تر از قیمت جاری بازار قرار می‌دهید. چه موقع این کار را انجام می‌دهید؟ وقتی که تصور می‌کنید آغاز روند نزولی، پایین‌تر از قیمت فعلی بازار خواهد بود پس صبر می‌کنید تا سطح موردنظر شما به پایین بشکند و بعد وارد معامله‌ی فروش می‌شوید. در واقع، یک دستور فروش بالقوه تعیین می‌کنید که با کاهش قیمت و رسیدن آن به عدد مورد نظر شما، اجرا می‌شود.

 

limit

و گزینه limit در زمانی استفاده میشود که بطور مثال روند از نزولی به صعودی تغییر کرده است ؛ این نکته را بخاطر داشته باشید که گزینه limit همیشه در جهت خلاف روند گذشته نمودار میباشد.

Buy Limit : شما با این دستور، یک سفارش خرید پایین‌تر از سطح قیمت جاری باز می‌کنید. وقتی تصمیم می‌گیرید با Buy Limit کار کنید که آغاز روند نزولی را پایین‌تر از قیمت فعلی بازار ببینید؛ یعنی معتقدید که بازار یک ریزش کوچک خواهد داشت و مجدداً بالا می‌رود. از همین رو، توسط Buy Limit برای کارگذار مشخص می‌کنید که معامله‌ی شما را با کاهش قیمت و رسیدن به قیمت مشخص شده‌تان، انجام دهد.

Sell Limit : یک دستور شرطی یا Pending Order دیگر، به معنای «بفروش به شرط» است که یعنی گذاشتن سفارش فروش، بالاتر از قیمت فعلی بازار. وقتی یک معامله‌گر آغاز روند نزولی را بالاتر از قیمت فعلی بازار می‌بیند و معتقد است که بازار بالا می‌رود و سپس ریزش می‌کند، این دستور فروش بالقوه را که با افزایش قیمت و رسیدن به قیمت مورد نظر اجرا می‌شود، به کارگزاری خود اعلام می‌کنید.