s broker
انواع سبک های معامله گری در فارکس

انواع سبک های معامله گری در فارکس

4 دی 1401
1 لایک
دقیقه

انواع مختلفی از معامله گران فارکس وجود دارند که هر کدام از آن‌ها رویکرد متفاوتی را می‌طلبد. فرقی نمی‌کند دوی سرعت معاملات روزانه را انتخاب کنید یا ماراتن طولانی position trading، انتخاب سبک مناسب برای شما، شانس موفقیت شما را به حداکثر می‌رساند.

برای آشنایی بیشتر با انواع معامله گران فارکس فعال در بزرگ‌ترین بازار مالی جهان، ادامه مطلب را بخوانید.

شش نوع معامله گر فارکس

معامله گران فارکس معمولا یکی از شش نوع معاملات زیر را انجام می‌دهند:

  • Scalper
  • day trader
  • swing trader
  • position trader
  • algorithmic trader
  • event-driven trader

درمورد انواع معامله گرها در ادامه بخوانید و ویژگی‌های شخصیتی که برای هر کدام مناسب است را کشف کنید.

  Scalper 

اسکالپرها، معامله گران کوتاه مدتی هستند که روی حفظ پوزیشن‌ها برای بازه‌های زمانی کوچک، از چند ثانیه تا چند دقیقه، تمرکز می‌کنند. استراتژی‌های اسکالپینگ در فارکس، شامل معاملات مکرر در طول روز، با هدف دستیابی به سودهای کوچک در شلوغ‌ترین زمان‌های بازار است.

اسکالپرها، در لاین سرعت، زندگی می‌کنند. برای مواجهه مداوم با پردازش اطلاعات جدید و واکنش به تغییرات سریع بازار، در حالت ایده‌آل شما باید مراقب و تیزهوش باشید – و تحت فشار، پایدار بمانید.

 Day Trader

Day Traderها یا معماله گران روزانه نیز معاملات مکرری را در یک بازه زمانی درون روز انجام می‌دهند. در حالی که روال آن‌ها به سرعت یک اسکالپر نخواهد بود، اما مشابه با اسکالپرها، قبل از پایان روز معاملاتی، تمام پوزیشن‌های خود را می‌بندند (و آن‌ها را تا روز بعد نگه نمی‌دارند). این بدان معنی است که معاملات این گروه، تحت تاثیر اخبار منفی که ممکن است قبل از باز شدن یا پس از بسته شدن بازار به قیمت‌ها ضربه بزنند، قرار نمی‌گیرند.

برای موفقیت به عنوان یک Day Trader، باید آمادگی وفق دادن خود با تغییرات سریع قیمت را داشته باشید و همچنین تکنیک‌های مهم برای این سبک معاملاتی مانند fading the gap را بدانید.

Swing Trader

Swing Traderها معاملات خود را بیش از یک روز و شاید حتی تا چند هفته ادامه می‌دهند. در این تایم فریم کوتاه، Swing Traderها معمولا تحلیل تکنیکال را به تحلیل فاندامنتال ترجیح می‌دهند، اگر چه آن‌ها باید با رویدادهای خبری که می‌تواند باعث نوسان در بازار شود، هماهنگ باشند.

این نوع معامله گر، نسبت به اسکالپرها و day traderها کمتر آشفته است، بنابراین هشیاری و تیزبینی شدید کمتری نیاز دارد، اما هنوز هم در هنگام تجزیه و تحلیل نمودار، به یک بررسی دقیق و قوی از جزییات نیاز است.

Position Trader

Position Traderها، معاملات را برای دوره‌های زمانی طولانی‌تر، از چند هفته تا چند سال، نگه می‌دارند. به عنوان طولانی‌ترین دوره نگهداری در بین سبک‌های معاملاتی، Position Traderها کمتر به نوسانات کوتاه مدت قیمت یک دارایی خاص علاقه دارند و طبیعتا بیشتر نگران عملکرد قیمت در بازه‌های زمانی پایدارتر هستند.

به عنوان یک Position Trader در بازار فارکس، به صبور بودن نیاز دارید، زیرا پول شما اغلب برای دوره‌های طولانی مدت قفل می‌شود. و همچنین آگاهی کامل از عوامل فاندامنتال به خصوص در معاملات بلند مدت، مفید است، بنابراین مهارت‌های تحلیلی پیشرفته به شما کمک خواهند کرد.

در زیر، نمونه‌ای از نمودار روزانه آورده شده است که معمولا توسط یک Position Trader استفاده می‌شود، که یک پوزیشن طولانی مدت و نقطه خروج را بیش از دو ماه بعد، بر اساس سیگنال‌های RSI که با دایره مشخص شده‌اند را نشان می‌دهد. در حالی‌که تایم فریم روزانه است، Position Traderها اغلب برای انتخاب روندها، تایم فریم‌های کوتاهتر را چک می‌کنند.

Algorithmic Trader

Algorithmic Traderها برای انجام معاملات با بهترین قیمت ممکن، از برنامه‌های کامپیتوری استفاده می‌کنند. این معامله گران می‌توانند از دستورالعمل‌های تعریف شده یا الگوریتم‌های معاملاتی با فرکانس بالا استفاده کنند تا خودشان برنامه‌ها را کدنویسی کنند یا محصولات موجود را بخرند.

این نوع معاملات برای افرادی مناسب است که در استفاده از تکنولوژی راحت هستند و می‌خواهند آن را در حرفه خود در بازار فارکس به کار ببرند. با توجه به ماهیت برنامه‌ها، Algorithmic Traderها نیز بررسی دقیقی از نمودارهای تکنیکال خواهند داشت.

Event-driven Trader

Event-driven Traderها برای تصمیم‌گیری، تحلیل‌های فاندامنتال را بر روی چارت‌های تکنیکال بررسی می‌کنند. این معامله گران به دنبال سود بردن از جهش‌های قیمتی ناشی از رویدادهای سیاسی یا اقتصادی هستند، مانند Non-Farm Payroll data (اشتغال بخش غیر کشاورزی)، GDP (تولید ناخالص ملی)، ارقام اشتغال، انتخابات و… .

این نوع معاملات برای افرادی مناسب است که دوست دارند اخبار جهان را دنبال کنند و می‌دانند که رویدادها چگونه می‌توانند بر بازارها تاثیر بگذارند.

برای انجام این نوع معاملات، با کنجکاوی و آینده‌نگر بودن، شما در پردازش اطلاعات جدید و پیش‌بینی نحوه وقوع رویدادهای جهانی و محلی، مهارت خواهید داشت.

نمودار زیر نشان می‌دهد که چگونه شاخص “اشتغال بخش غیر کشاورزی” می‌تواند فرصتی را برای یک Event-driven Trader با استفاده از استراتژی ورود به پوزیشن لانگ (خرید) زمانی‌که قیمت خط روند یک پولبک را می‌شکند، فراهم کند.

خلاصه‌ای از انواع سبک‌های معامله گری در فارکس

اسکالپر و Day trader نوع معامله گر
1 دقیقه – 1 روز زمان باقی ماندن در پوزیشن
ناظر، خودجوش، هشیار ویژگی‌های شخصیتی
Swing trader نوع معامله گر
2-6 روز زمان باقی ماندن در پوزیشن
آرام، گزینش‌گر، متمرکز ویژگی‌های شخصیتی
Position Trader نوع معامله گر
هفته‌ها – ماه‌ها زمان باقی ماندن در پوزیشن
صبور، سیتماتیک، نظام‌مند ویژگی‌های شخصیتی
Algorithmic Trader نوع معامله گر
تمام تایم فریم‌ها زمان باقی ماندن در پوزیشن
خوره تکنولوژی، فنی، مسلط به ریاضیات ویژگی‌های شخصیتی
Event-driven Trader نوع معامله گر
تمام تایم‌فریم‌ها زمان باقی ماندن در پوزیشن
کنجکاو، تحلیلی، آینده نگر ویژگی‌های شخصیتی

آیا می‌توان سبک معاملاتی فارکس خود را تغییر داد؟

هیچ سبک معاملاتی در فارکس، نیاز به ثابت بودن ندارد و این امکان وجود دارد که شما بتوانید آن را تغییر دهید. ممکن است شما اسکالپری باشید که با حرکات قیمت در کوتاه مدت تحت استرس قرار می‌گیرد و نیازمند زمان آزادی بیشتری در سبک position trading است. یا می‌توانید یک technical swing trader باشید که می‌خواهد اطلاعات بیشتری درمورد تحلیل فاندامنتال و سبک events-driven به دست بیاورد.

سبک یا هدف شما هر چه که باشد، همیشه راهی برای رشد و توسعه وجود دارد و شما می‌توانید مهارت‌های خود را در بازار، به روش‌های جدیدی آزمایش کنید.