s broker
چگونه با ترکیب پین بار و کندل پوششی معامله کنیم؟

چگونه با ترکیب پین بار و کندل پوششی معامله کنیم؟

20 اسفند 1401
0 لایک
دقیقه

کندل های پین بار و پوششی در بین معامله گران فارکس مشهور هستند و اکثر معامله گران علاقه زیادی به ترید این کندل ها دارند. در این مقاله با بررسی چند مثال می‌خواهیم با نحوه استفاده از استراتژی پین بار و کندل پوششی یا انگولفینگ بیشتر آشنا شویم.

همانطور که می‌دانید کندل پوششی نزولی یا صعودی، کندل قبلی خود را به طور کامل پوشش می‌دهد و کندل پین بار نزولی یا صعودی از یک بدنه کوچک با دنباله بلند تشکیل می‌شود. اما می‌توانید دو کندل پین بار و پوششی را با یکدیگر ترکیب کنید و یک استراتژی معاملاتی قوی بسازید. بنابراین بهتر است به دنباله کندل های پین بار-پوششی باشید.

به تصویر شماره 1 توجه کنید، قبل از شکل‌گیری پین بار و کندل پوششی، روند بازار تغییر نکرده بود. همانطور که مشاهده می‌کنید ابتدا قیمت پین بار نزولی تشکیل داده و بعد از شکل‌گیری کندل پوششی نزولی، قیمت سقوط کرده است.

در تصویر شماره 2، قیمت بعد از شکست سطح مقاومتی، در قالب حمایت به آن برخورد کرده است، بازار علاوه بر تشکیل کندل پین بار با دنباله بلند، بدنه چهار کندل قبلی را به طور کامل پوشانده که نشان دهنده شکست قوی سطح مقاومتی و شروع حرکت صعودی جدید است.

اما در تصویر شماره 3 زیر کندل پین بار بدون وجود کندل پوششی تشکیل شده است و بدنه پین بارها بسیار کوچک‌تر هستند. هر چند این کندل های پین بار عمل کرده‌اند اما در نهایت قیمت مجدداً وارد فاز خنثی شده است. بدین ترتیب وجود چنین کندل هایی ممکن است سودآور باشد، اما این سود کوتاه‌مدت خواهد بود. از این رو بهتر است به دنبال کندل های قیمتی با بدنه بسیار قوی باشید تا شانس بهتری در معامله‌گری داشته باشید.

در تصویر شماره 4 کندل های پین بار-پوششی خوبی شکل گرفته‌اند، به طوری که این کندل ها دارای دنباله بلند بوده و بدنه آن‌ها، بدنه کندل قبلی را به طور کامل پوشانده‌اند. بازار بعد از تشکیل کندل پین بار-پوششی، حرکت نزولی قوی به راه انداخته است.

در تصویر شماره 5، بازار در واکنش به سطح مقاومتی، کندل پوششی نزولی تشکیل داده و سپس قیمت پایین آمده است. بازار در دومین واکنش به سطح مقاومتی، کندل پین بار-پوششی تشکیل داده و در نتیجه آن بازار سقوط کرده است. معامله گران می‌توانستند بعد از شکل‌گیری این کندل پین بار-پوششی، وارد معامله فروش شوند و حد ضرر خود را بالای سطح مقاومتی قرار دهند.

به عنوان مثالی دیگر، روند بازار در تصویر شماره 6 سطح مقاومتی خنثی بوده و بعد از تشکیل کندل پین بار-پوششی، قیمت از فاز خنثی خارج شده و سقوط کرده است. در انتهای حرکت نزولی، بازار کندل پوششی پین بار (نسبتاً ضعیف) تشکیل داده و روند کوتاه‌مدت بازار به صعودی تغییر کرده است.

بسیار مهم است که شما به قوانین معامله‌گری خود پایبند باشید و قوانین خود را زیر پا نگذارید. تصویر شماره 7 زیر نیز بازار در فاز خنثی قرار دارد. ابتدا قیمت به بالای سطح مقاومتی نفوذ کرده است که معامله گران آماتور با مشاهده این شکست بلافاصله وارد بازار می‌شوند و منتظر بسته شدن کندل قیمتی نمی‌مانند. اما مشاهده می‌کنید که در انتهای شکست سطح مقاومتی جعلی بوده و بازار با تشکیل کندل پوششی نزولی از فاز خنثی خارج شده و قیمت سقوط کرده است.