s broker
چگونه USD/JPY را معامله کنیم؟

چگونه USD/JPY را معامله کنیم؟

12 آبان 1402
0 لایک
دقیقه

محبوب‌ترین ارز در منطقه آسیا بدون شک ین ژاپن است. بر اساس جدیدترین گزارش بانک بین‌المللی برای بازار فارکس، ارز ژاپنی همچنان سومین ارز پرمعامله در جهان باقی مانده است؛ بر اساس جدیدترین گزارش‌های ارائه شده توسط بانک‌های بین‌الملل، ین ژاپن همچنان سومین ارز محبوب معامله‌گران در فارکس است. که معاملات ین ۱۷٪ ازمعاملات جفت‌ارزی جهان را تشکیل می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید که ین ژاپن چیست و تغییرات قیمت محبوب‌ترین جفت‌ارز آن USD/JPY چگونه است، این مقاله برای شماست.

ین ژاپن چیست؟

ارز رسمی کشور ژاپن، ین است و از سال ۱۸۷۱ یه امید استحکام بخشیدن به پول کشور، با سیستم پولی جدید ارائه شد. ین جایگزین سیستم دوران توکوگاوا شد، که این سیستم تشکیل شده از قوانین و سیستم‌های پیچیده پولی، بر مبنای مس بود. ین در زبان ژاپنی به معنی شیء گرد یا دایره‌ای است و از نماد JPY گرفته شده است. پس از کاهش ارزش نقره که پایه‌ی ارز ژاپنی بود، ین در مقابل رقیبان خود مانند: دلار امریکا و یورو اتحادیه اروپا ارزش خود را به مقدار قابل توجهی از دست داد؛ و انتخاب نسبت‌های طلایی به عنوان پایه پولی ژاپن، باعث شد تا این ارز در سال ۱۹۸۷ فقط با ۵۰ سنت برابری کند. ودر طول دراز مدت ارزش پول ژاپنی به استحکام بالایی رسید.

ین ژاپن بهشتی امن!

ین، علاوه براینکه جزء ۳ ارزم محبوب معاملاتی در دنیا است؛ بعد از دلار آمریکا، یورو و پوند انگلستان، چهارمین ارز پرحجم (پر معامله) می‌باشد. ولی مهمترین نکته در مورد ین این است که در بازه‌های پر‌تنش اقتصادی‌، سیاسی، نظامی و اجتماعی جهان، به همراه اوراق عرضه دولتی، طلا و فرانک سوئیس دارایی امن محسوب می‌شود. اما ارزش ین در بازه‌های بحرانی چگونه است؟ مثال‌های زیر، دلیل‌های خوبی برای اثبات امنیت ارز ژاپنی را به ما بیان می‌کنند:

  • نرخ بهره بسیار پایین ین در مدت زمان بسیار زیاد. یعنی می‌توانیم از ین به عنوان تامیین کننده‌ی مالی برای سرماگذاری‌های مختلف استفاده کنیم.
  • سرمایه‌گذاران ژاپنی در مقایسه با سرمایه‌گذاران خارجی، بیشتر در معرض دارایی‌های خارجی هستند. بنابراین، در بازه‌های بحرانی، بازگشت به نقدینگی و تقاضا برای ین ژاپنی افزایش می‌یابد.
  • ژاپن یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان است و سیستم اقتصادی آن به عنوان پایه‌ اقتصادی شناخته‌ می‌شود. این موضوع تقاضا را در مواقع ضروری، برای اوراق قرضه دولتی ژاپن افزایش می‌دهد.
  • نقدینگی بالای ین. قبلا اشاره کردیم که ین ژاپن سومین ارز پرمعامله در جهان است. بنابراین، هنگام اخبار بحرانی مانند: رکود اقتصادی پیش‌بینی نشده، سقوط بازارهای سهام، جهانی شدن ویروس، تضعیف اقتصادی یا جدل‌های اقتصادی یا سیاسی و غیره می‌شنوید، میتوانید جهش بزرگی را در ارز 

بانک مرکزی ژاپن و پول ژاپن

در سال ۱۸۸۲، بانک مرکزی ژاپن به منظور کنترل تأمین پول و جلوگیری از کاهش ارزش ین ژاپنی تأسیس شد. از دهه ۱۹۹۰، اقتصاد ژاپن از یک بیماری مزمن deflation (دفلیشن) رنج می‌برد، که کاهش شدید قیمت‌ها را با خود به همراه داشت؛ و بانک ژاپن سیاست‌هایی را برای مقابله با حلقه نفوذ دفلیشنی کشور راه‌ انداخت. در سال ۱۹۹۹، بانک مرکزی و دولت وقت ژاپن تصمیم به مهار و درمان بیماری که اقتصاد آنها را درگیر کرده بود شدند. هدف آنها کنترل مصرف‌گرایی بیش از حد در کشور بود که در حوزه خود یکی از اولین‌ها بود. اما تلاش‌های بانک مرکزی ژاپن (BoJ). مخصوصاً بعد از رکود اقتصادی جهانی سال ۲۰۰۸ موفقیت‌آمیز نبوده است. در سال ۲۰۱۳ بانک مرکزی ژاپن با همکاری دولت این کشور به رهبری شینزو آبه باهدف مشترک تورم ۲ درصدی همکاری کردند. اما این دستاورد هنوز یکی از اهداف دور و بلندمدت بانک مرکزی ژاپن باقی‌مانده است.

کدام عوامل بر یِن ژاپن تاثیر می‌گذارند؟

برای هر ارزی در جهان عوامل کلیدی وجود دارند که بر قیمت پول شدیداً تأثیر می‌گذارند؛ ین ژاپن از این قاعدهٔ کلی جدا نیست. عواملی که بیشترین تأثیرات را بر روی ارز‌های جهانی دارند عبارت‌اند از:

  • سیاست پولی بانک مرکزی
  • احساست بازار نسبت به ارز
  • شاخص‌های اقتصادی
  • عوامل ژئوپلیتیک

سیاست‌های پولی بانک مرکزی ژاپن

سیاست‌های پولی بانک مرکزی ژاپن در درازمدت بسیار گسترده و متنوع بوده است. از سایت‌های اصلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ‌های منفی سود
  • خرید دارایی به صورت‌ برنامه‌ریزی شده
  • کنترل بازدهی اوراق عرضهٔ دولت

دلیل اینکه نرخ بازدهی اوراق خزانه در ۱۰ سال اخیر ژاپن، تقریباً صفر است؛ به دلیل سیاست‌های پولی برای کنترل بازدهی اوراق عرضه دولت ژاپن است. این در خالی است که نرخ کوتاه‌مدت منفی است. هدف از این سیاست، ایجاد روندی مثبت در نمودار بازدهی اوراق عرضه دولتی است که باعث افزایش فاصله بازدهی بلندمدت و کوتاه‌مدت می‌شود. افزایش بازدهی اوراق خزانه با افزایش قدرت ین رابطه معکوس و قدرتمندی دارند. برای مثال قیمت اوراق خزانه افزایش می‌یابد، یعنی بازدهی اوراق کم می‌شود و ارز موردنظر برای خرید اوراق، شرایط خوبی را فراهم می‌کند و افراد را به کری تریدینگ (Carry Traiding) ترغیب می‌کند؛ برای مثال معامله‌گران برای خرید اوراق از ین ژاپن با بازدهی اوراقی بالا استفاده می‌کنند، و تفاوت نرخ بازدهی اوراق را در ارزهای دیگر به‌عنوان سود کسب می‌کنند.

 احساسات بازار و نرخ ین ژاپن

یک از ارزهایی که بیشترین تأثیر را از بازار می‌گیرند، ین ژاپن است. وقتی بازار خرسی یا نزولی است، معامله‌گران به بیشترین حد از طمع خود می‌رسند و به دنبال بازارهایی با بازدهی بالا مانند شرکت‌های نفتی، جفت‌ارز‌هایی مانند دلار استرالیا، دلار نیوزلند و دلار کانادا می‌گردند و با افزایش شدید تقاضا، قیمت ارزها نیز بیشتر می‌شود. در سناریوی برعکس، وقتی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای حفظ سرمایه خود تلاش می‌کنند، توجه آنها به دارایی‌های امن با بازدهی کم می‌شود که دقیقاً در این گروه، ین ژاپن با دیگر کامودیتی‌ها و جفت‌ارزها قرار می‌گیرد.

آمارهای اقتصادی

شاخص‌های اقتصادی اغلب به ارز آن کشور تأثیر زیادی می‌گذارد. اما در مورد ین ژاپن این مورد استثنائی قابل‌توجه است. به دلیل سیاست‌های پولی بانک مرکزی ژاپن، شاخص‌های اقتصادی آن کشور تأثیر چندانی بر ین و جفت‌ارز اصلی آن ین/ یورو ندارد. ولی در کل برای فاندامنتالیسا‌ها ضروری است که حتی شاخص‌های مهم ین را نیز بررسی و تحلیل کنند. این شاخص‌ها عبارت‌اند از:

  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)
  • تولید ناخالص داخلی (GDP)
  • شاخص تانکان (Tankan)
  • تولید صنعتی

چگونه ین ژاپن را معامله کنیم؟

فارکس بازاری است که در آن ارز‌های بین‌المللی معامله‌ می‌شود. به گزارش‌ بانک‌های بین‌المللی روزانه به‌صورت تقریبی‌ ۶ میلیارد دلار ارز در بازار فارکس بین دولت‌ها، بانک‌ها، شرکت‌ها و معامله‌گران می‌شود. برای اینکه شما بتوانید ارزش یک ارز را بفهمید، باید نسبت با عواملی دیگر مانند کالا‌های یا ارز‌های مختلف بسنجید که در فارکس ارزها نسبت به ارزی دیگری سنجیده می‌شوند؛ یعنی ارز‌ها باهم جفت می‌شود. یعنی وقتی شما در بازار ارزی را می‌خرید در همان لحظه شما ارزی دیگر را فروخته‌اید. ارزی که نسبت به آن ارز دیگر یا دارایی را می‌سنجیم ارز پایه، و ارز سنجیده شده را ارز نقلی می‌نامند. نسبت ارز پایه به ارز نقلی به نرخ نقلی معروف است، و نشان می‌دهد که چه‌ مقدار ارز نقلی برای خرید ارز پایه نیازمندیم. البته باید به این اشاره کنیم که دومین ارز پر معامله جهان USD/JPY است. ارز پر معامله دیگر در زیر آورده شده است:

  • یورو به ین (EUR/JPY)
  • پوند به ین (GBP/JPY)
  • فرانک سوئیس به ین (CHF/JPY)
  • دلار کانادا به ین (CAD/JPY)
  • دلار استرالیا به ین (AUD/JPY)
  • ین ژاپن به دلار نیوزیلند (NZD/JPY)

خاصیت بازار فارکس این است که با این جفت ارزها، ممکن است معامله با ین ژاپنی موثر باشد. با این حال، گزینه‌های دیگری همچون آتی‌های ارزی نیز وجود دارند، اما سرمایه بیشتری نیاز دارند، کمتر نقدینگی دارند و یک تاریخ انقضا دارند. اما بیایید یک مثال از جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن بزنیم. این پرمعامله‌ترین جفت ارز است. در نمودار دلار آمریکا به ین ژاپن زیر، می‌توانید ببینید که چگونه این جفت در یک ماه بیش از 1103 امتیاز بازدید کرد و چگونه در 7 هفته از 114.50 به 128.72 افزایش یافت. این ولاتیلیته بیشتر می‌تواند به معامله‌گران فراهم کننده بسیاری از فرصت‌ها برای کسب سود باشد، اما باید به یاد داشت که در شرایط بازار مشابه، ریسک‌ها نیز بیشتر است و باید از مدیریت موثر ریسک استفاده شود.

در باره ین ژاپن

بهترین ساعت برای معامله ین ژاپن

  • از ساعت 16:30 تا 19:30 (زمان نشان داده شده در MetaTrader4/5 یا WebTrader )
  • و از ساعت 2 صبح تا 11 صبح در MetaTrader یا WebTrader.

سشن (Session) اول، همان سشن معاملاتی نیویورک است که به نیمه دوم معاملاتی اروپا نیز معروف است. در این بازه حجم معاملات به حداکثر خود می‌رسد. دوره دوم اوراق بهادر آسیا را بیشتر از ارزهای بین‌المللی درگیر می‌کند که مستقیماً به ین ژاپن تأثیر می‌گذارد. در این سشن می‌توانید نوسانات جالبی را در جفت دلار آمریکا به ین ژاپن مشاهده کنید.

تقویم اقتصادی باعث شده است که معامله‌گران به بازه‌های حساس فاندامنتالی بیشتر ترغیب بشوند. یعنی خود را برای معامله در زمان انتشار اخبار مهم آماده می‌کنند. این کار باعث می‌شود که نوسانات بزرگی در اطراف اخبار اقتصادی ایجاد شود. 

چرا معامله ین ژاپن محبوب است؟

در ابتدای مقاله،  برخی از مزایای اصلی معامله و سرمایه‌گذاری را در ین ژاپن و نوسانات آن را ذکر کرده‌ایم. اما بیایید ببینیم آیا عوامل دیگری وجود دارند که تراز را به سود معاملات فارکس با واحد ین بیاندازند:

  1. شما می‌توانید در طول 24 ساعت روز و 5 روز در هفته با جفت‌ارزهای ین (مانند USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY، CHF/JPY، CAD/JPY، AUD/JPY و NZD/JPY) معامله کنید.
  2. می‌توانید سشن معاملاتی مناسبd را انتخاب کرده و در نوسانات افزایش یافته شرکت کنید.
  3. معامله با جفت‌های اصلی ارزی تضمین کننده نقدینگی بالا با اجرای دستورات یا معاملات بسیار سریع از طریق پلتفرم‌های معاملاتی است.
  4. اسپردهای پایین.
  5. شما می‌توانید در صورت افزایش یا کاهش قیمت‌ها با استفاده از CFDها معامله کنید.
  6.  دسترسی به اهرم تا 1:500 .

هرچند، ین ژاپن معایب خود را نیز دارد:

  1. معامله با جفت‌‌ارزهای ین (مانند USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY، CHF/JPY، CAD/JPY، AUD/JPY و NZD/JPY) هزینه‌های منفی مانند سواپ را برای هر شب معامله باز را به همراه خود دارد.
  2. استفاده از اهرم در معاملات با ین در نوسانات بالا بسیار خطرناک است.

با این حال، برای این معایب راه‌حل‌های ساده‌ای وجود دارد. به عنوان مثال، استفاده از استراتژی‌های مدیریت دقیق ریسک در معاملات خود در ین (و به طور کلی در معاملات) می‌تواند کمک کند.

استراتژی‌های معاملاتی ین ژاپن

اگر تحلیل شما به شما سیگنال فروش در دلار آمریکا را می‌دهد. اگر حد شما درست باشد، می‌توانید در جفت‌ارز دلار/ین معامله خرید ایجاد کنید از آن معامله با سود خارج شوید. همچنین اگر متوجه شدید که ین ژاپن ریزشی را در پیش دارد می‌توانید سناریویی برعکس را برای خودتان انتخاب کنید و دلار را بخرید و البته اینکه اگر تحلیل شما درست نباشد ضرر نیز خواهید کرد. اما برای استمرار موفقیتتان در فارکس، نیاز به یک استراتژی معاملاتی دارید. می‌توانید با ترکیب سیستم‌های تحلیلی مانند فاندامنتال و تکنیکال به استراتژی معاملاتی فوق‌العاده‌ای برسید. در بالا به فاندمنتال ین ژاپن پرداختیم. همچنین شما می‌توانید از ابزارهای مختلف تکنیکال نیز استفاده کنید. سطوح حمایت و مقاپمت، سطوح فیبوناچی، شناسایی روند، میانگین متحرک، باندهای بولینگر و MACD و RSI مثال‌هایی از ابزارهای تکنیکال هستد. در ادامه تعدادی از نکات برای معامله‌گری موفق‌تر در ین ژاپن آورده شده است:

  • ایجاد یک برنامه معاملاتی دقیق.
  • تحلیل عملکرد شاخص دلار برای دیدن قدرت ارز آمریکا.
  • آزمایش استراتژی معاملاتی خود برای دیدن قدرت اعتبار آن.
  • ایجاد قوانین مدیریت ریسک برای کمک به حفاظت از سرمایه شما.
  • همیشه در حالت انضباط ماندن در طول معاملات.

تمام این نکات مربوط به معاملات، برای معامله با ین ژاپن یا سایر جفت‌های ارزی که با واحد پول ژاپنی هم‌ارتباط دارند، قابل استفاده هستند. با این حال، شما تنها با تمرین و تکرار مداوم در بازار واقعی، تجربه کافی معامله‌گری را برای شما در بازار فارکس ایجاد می‌کند.

استراتژی معاملاتی USD/JPY در طول تحلیل تکنیکال

در این استراتژی، ما دو شاخص فنی را برای تجزیه و تحلیل نمودار قیمت ین ژاپن استفاده خواهیم کرد. ما از جفت ارزی USD/JPY استفاده خواهیم کرد:

  • شاخص Awesome Oscillator
  • شاخص فراکتال (Fractals)

اول‌ازهمه با استفاده از اندیکاتور AU می‌توانیم جهت روند را تشخیص دهیم. شاخص اندیکاتور، دارای نواری رنگی است که از صفر شروع می‌شود. اگر این نوار به بالای صفر حرکت کند و رنکی سبز داشته باشد، یعنی نمودار دارای روند قدرتمند و صعودی است. ولی اگر دوباره شاخص به سمت بالا حرکت کند؛ اما این دفعه رنگ آن قرمز باشد، نمودار در روند قوی نزولی قرار دارد. در مرحله دوم با استفاده از اندیکاتور دیگری به نام فا رکتال، می‌توانید سطوح حمایت و مقاومت‌های کوتاه‌مدت را تشخیص داده و سیگنال‌های ورود خود را بیابید. با شکسته‌شدن آخرین فراکتال و همسو شدن اندیکاتور AU (شاخص بالاتر از صفر و به رنگ سبز) احتمال صعود شدیداً افزایش می‌یابد. این سناریو، در حالت برعکس یا نزولی نیز کار می‌کند.

استراتژی معاملاتی ین ژاپن

نمودار بالا مثالی از شکست خط حمایت افقی در نمودار روزانه ین//دلار که توسط شاخص فراکتال مشخص شده و در یک‌روند نزولی قرار دارد؛ روند کلی نیز توسط اندیکاتور AU (Awesome Oscillator) مشخص شده است

اسکالپ در USD\JPY

جفت‌ارزهای مناسب برای اسکالپرها، جفت‌ارزهای اصلی هستند. دلار/ین یکی از جفت‌ارزهای پر طرف‌دار و پر حجم بازار فارکس است که در سشن معاملاتی آمریکا موردتوجه معامله‌گران قرار می‌گیرد. اگر به اسکالپینگ علاقه‌مند هستید، باید در تایم فریم‌های پایین‌تر یعنی یک‌دقیقه‌ای و پنج‌دقیقه‌ای، فرصت‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند. ولی باید تمرکز کافی را داشته باشید تا برای کسب سود بیشتر بیش از حد معامله نکنید، چون این فرایند شما را از اجرای درست استراتژی خودتان منحرف شوید. ‌‍

معامله‌گری روزانه در USD\JPY

مانند اسکالپینگ، معامله روزانه USDJPY هم هدف از بهره‌مندی از حرکات قیمت روزانه است. بستن تمام معاملات قبل از پایان روز یک عنصر مشابه دیگر بین این دو رویکرد است. نقطه‌ای که معامله روزانه و اسکالپینگ را از هم جدا می‌کند، به طور اساسی تعداد معاملات و بازه‌های زمانی است که شما اجرا می‌کنید. یک معامله‌گر روزانه به احتمال زیاد به نمودار کمتر از 5 دقیقه نخواهد رفت، در حالی که اسکالپرها ممکن است از این نمودارها بیشتر استفاده کنند، حتی نمودارهای کوچکتر.

سوینگ‌ در USD\JPY

اگر شما یک شغل تمام‌وقت دارید، احتمال زیاد زمان کافی برای تحلیل و مشاهدهٔ نمودار به‌صورت متوالی را نخواهید داشت. راه‌حل کاملاً مشخص است و این راه حال به نام معاملات جنبشی شناخته می‌شود. معاملات جنبشی نوعی از سرمایه‌گذاری است. این تجارت یا معامله‌گری زمان زیادی را برای معامله‌گری نیاز ندارد. در کل شما زمان زیادی را برای صرف نشستن در مقابل نمودار یا تجلیل آن و معاملات سریع متوالی نخواهید کرد. با این سبک می‌توانید فرصت‌های معاملاتی بهتری را پیدا کنید که بیشتر شامل تایم فریم‌های بلندمدت مانند چهارساعته و روزانه می‌شود. ‌

همبستگی USD\JPY با دیگر جفت‌ارزها

در بازارهای مالی همبستگی شاخصی برای سنجش وابستگی حرکت قیمت دو دارایی است. ضرایب همبستگی مانند نمودار سینوسی دامنه‌ای بین 1 الی 1- دارد. از همبستگی برای  مدیریت و پخش دارایی خود استفاده می‌شود. همبستگی هرچه به 1 نزدیک‌تر باشد؛ یعنی ارز اولیه از ارز ثانویه تأثیر بیشتری را می‌پذیرد. اگر این ضریب نزدیک به 1- باشد تأثیرپذیری ارزها از یکدیگر کمتر می‌شود. برای مثال اگر دو ارز کاملاً مخالف هم حرکت کنند، ضریب همبستگی آن دو 1-است. در نمودار زیر، می‌توانید همبستگی بلندمدت جفت‌ارزهای ین، (USD/JPY EUR/JPY) هستند که همبستگی آن را با سایر شاخص‌ها مانند نفت و طلا کاملاً قابل‌مشاهده است. ‌‍

همبستگی ین ژاپن

می‌توانید روابط قوی، مستقیم و معکوس بین انواع مختلف دارایی‌ها تشخیص دهید

  • جفت‌های ارز USDJPY و EURJPY با یکدیگر همبسته هستند
  • USDJPY و EURJPY با طلا همبستگی معکوس دارند، که نشان می‌دهد دارایی‌های امن مانند ین ژاپن و طلا همسو حرکت می‌کنند.

فرانک سوئیس، طلا و ین ژاپن به عنوان دارایی‌های مورد اطمینان یا امن در یک جهت حرکت می‌کنند. درحالی که، شاخص‌های سهام مانند SP500، Dow Jones و DAX 30، همچنین ارزهایی نظیر AUD، NZD و CAD، با دارایی‌های امن همبستگی معکوس دارند. البته، هیچ گونه تضمینی برای وقوع این اتفاق در هر بازه زمانی و هر دوره‌ای وجود ندارد.

نتیجه

ین ژاپنی پرطرفدارترین ارز آسیایی است و به عنوان یک ارز امن محسوب می‌شود. بیشتر وقت‌ها، قیمت ین در دوره‌های نامطلوب مانند بحران‌های مالی، رکود‌های اقتصادی، ویروس‌های همه‌گیر، تنش‌های جهانی، و غیره، افزایش می‌یابد. تصمیمات بانک ژاپن (BoJ)، احساسات بازار و اخبار اقتصادی از ژاپن، اصلی‌ترین عواملی هستند که بر قیمت ین ژاپنی تأثیر می‌گذارند. جفت‌ارزهای USDJPY و EURJPY و بقیه ارزهای وابسته ین، می‌توانید در بازار بین‌المللی فارکس معامله کنید. بسترهای معاملاتی به شما این امکان را می‌دهد که همه این جفت‌های ارزی و بیشتر را بر روی پلتفرم‌های محبوب متاتریدر معامله کنید. این به شما این اجازه را می‌دهد که نظرات خود را در مورد قیمت ارز ژاپنی اعمال کرده و تلاش کنید تا مواقع تغییرات ین ژاپن را پیش‌بینی کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و به شما کمک کرده باشد تا در مورد ین ژاپنی و چگونگی معامله و سرمایه‌گذاری در آن آموزش ببینید.

سوالات متداول

آیا می‌توانید ین ژاپن را معامله کنید‌؟

معامله ین ژاپن یا JPY به عنوان یک وظیفه دشوار محسوب می‌شود، با این حال، می‌توان از محصولات مالی قراردادهای مختلف (CFDs) در بازار فارکس برای معامله در هر دو جهت قیمت (خرید و فروش) استفاده کرد. لطفاً حتماً مطمئن شوید که هنگام انجام این کار، به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید و همچنین ریسک معاملاتی خود را مدیریت کنید.

ین ژاپن برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

این سوالات همیشه ذهن همه را درگیر می‌کند، با این حال، به طور کلی، ین ژاپنی به عنوان یک سرمایه‌گذاری خوب در نظر گرفته می‌شود زیرا این ارز در دسته دارایی‌های امن قرار دارد.

چگونه ین ژاپن را معامله کنیم؟

اگر می‌خواهید با ین ژاپن (JPY) را معامله‌ کنید. در مقابل ارزهایی مانند دلار آمریکا، یورو، پوند استرلینگ و سایرها دارید، می‌توانید با ثبت‌نام در یک کارگزار آنلاین معتبر این کار را انجام دهید. مهم است که همواره امتیاز TrustPilot کارگزار را قبل از هر اقدامی بررسی نمایید.

اطلاعات در مورد مواد تحلیلی:
داده‌های ارائه‌شده اطلاعات اضافی درباره تمام تحلیل‌ها، تخمین‌ها، پیش‌بینی‌ها، چشم‌اندازهای هفتگی یا سایر ارزیابی‌ها یا اطلاعات مشابه (به‌عدم اختصار "تحلیل") است که در وب‌سایت‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیر علامت‌های تجاری منتشر می‌شود. قبل از هر تصمیم سرمایه‌گذاری، لطفاً به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید:

  1. محتوا صرفاً به‌منظور اطلاع‌رسانی منتشر شده است و به هیچ‌وجه نباید به عنوان مشاوره یا توصیه سرمایه‌گذاری تفسیر شود. این مطلب به توافق‌نامه‌های قانونی که برای ترویج استقلال تحقیقات سرمایه‌گذاری طراحی‌شده است، عمل نکرده و تحت هیچ ممنوعیتی از انجام معاملات قبل از انتشار تحقیقات سرمایه‌گذاری قرار ندارد.
  2. هر تصمیم سرمایه‌گذاری به تنهایی توسط هر مشتری انجام می‌شود، در حالی‌که کارگزار مسئول هیچ ضرر یا آسیب ناشی از چنین تصمیمی نخواهد بود، به‌صورتی‌که بر اساس محتوا ایجاد شده است یا نه.
  3. به‌منظور حفاظت از منافع مشتریان و بی‌طرفی تحلیل، کارگزار اقدامات داخلی مرتبط برای پیشگیری و مدیریت تعارض منافع انجام داده است.
  4. تحلیل توسط یک تحلیلگر مستقل (که به‌نام نویسنده شناخته می‌شود) بر اساس ارزیابی‌های شخصی تحلیلگر انجام شده است.
  5. درحالی‌که تمام تلاش معقولانه برای اطمینان از اعتبار همه منابع محتوا و ارائه اطلاعات به اندازه‌ای که ممکن است در یک روش مفهومی، به‌موقع، دقیق و کامل باشد، به‌کلی اطمینان از دقت یا کمال هیچ‌یک از اطلاعات موجود در تحلیل ارائه‌شده توسط آدمیرالز نداریم.
  6. هر نوع عملکرد گذشته یا مدل‌سازی شده ابزارهای مالی که در محتوا نشان داده شده‌اند، نباید به‌عنوان یک قول صریح یا ضمنی یا نشانه‌گذاری توسط آدمیرالز برای هر عملکرد آینده تفسیر شود. ارزش ابزار مالی هم‌زمان ممکن است افزایش یابد و کاهش یابد و حفظ ارزش دارایی تضمین نمی‌شود.
  7. محصولات با اهرم (شامل قراردادهای تفاوت) به طبیعت تخیلی هستند و ممکن است به‌عنوان ضرر یا سود به پایان برسند. قبل از شروع معامله، لطفاً اطمینان حاصل کنید که به‌طور کامل از ریسک‌های مرتبط مطلع شده‌اید.