s broker
چند قانون اولیه برای ورود به معاملات فارکس !

چند قانون اولیه برای ورود به معاملات فارکس !

7 فروردین 1402
0 لایک
دقیقه
پادکست

شما میتوانید این پست را به صورت فایل صوتی گوش دهید.

همان‌طور که می‌دانید ترید در بازار فارکس فراتر از یک کسب‌وکار معمولی است. در واقع معامله‌گری شامل مقداری هنر، علم و شانس است. بدین ترتیب هر کسی می‌تواند با استفاده از آموزش، خود را به یک تریدر موفق فارکس تبدیل کند. البته اولین چیزی که در مورد معامله‌گری در فارکس باید به خاطر بسپارید، این است که یک شبه به یک فرد ثروتمند تبدیل نمی‌شوید. با این حال در مسیر معامله‌گری باید سخت‌کوش و ذهنی روشن به همراه قلبی سرد داشته باشید تا به نتایج مطلوب برسید. نکات زیر در معاملات فارکس به غلبه بر اولین مشکلات در مسیر موفقیت و ثروت کمک خواهند کرد.

هیچ استراتژی معاملاتی ۱۰۰% مؤثر نیست

به عنوان یک معامله‌گر تازه وارد در دنیای فارکس، با بسیاری از بروکرها و فروشندگان مواجه خواهید شد که استراتژی‌هایی را با “احتمال ۱۰۰٪ موفقیت” یا “استراتژی‌های بدون شکست” به شما پیشنهاد می‌دهند. هر بروکر و هر استراتژی معاملاتی را به آسانی قبول نکنید. با این حال، اگر منبعی وجود داشت که چندین استراتژی و نکات معاملاتی مؤثر را برای کمک به شما در کسب درآمد کم و باثبات پیشنهاد داد، حتماً به آن نگاهی بیندازید.

اجازه ندهید اولین بردها به باخت های معمولی و عادی تبدیل شوند

همان‌طور که می‌دانید، اولین معامله‌ای که با موفقیت بسته شود، شیرین‌تر از هر آب‌نباتی برای معامله‌گر تازه‌کار است، زیرا ثابت می‌کند که شما در نهایت بلافاصله پس از چند شکست در معاملات، به سود رسیده‌اید. توصیه می‌شود که اجازه ندهید اولین پیروزی یا اولین معامله سود ده بر تصمیمات بعدی شما تأثیر بگذارد. بدین صورت که بیش از حد ریسک نکنید و برای کاهش مقدار ضرر، حجم معاملات را بالا نبرید. اگر ریسک کمتر و درآمد پایدارتری را ترجیح می‌دهید، تکنیک ها و استراتژی‌های مقیاس بندی می‌توانند مفید باشند.

حساس و احساساتی نباشید

وجود احساسات در انسان‌ها عالی است اما بهتر است آن‌ها را برای خانواده و دوستان خود کنار بگذارید. زیرا ترید کردن در فارکس یک کار کاملاً منطقی و بدون احساس است. شما در بازار فارکس زمان یا فضایی برای تمرکز بر روی انگیزه‌ها یا احساسات خود نخواهید داشت. انگیزه برای “کمی بیشتر صبر کردن” قطعاً حساب بانکی شما در بلندمدت بزرگ‌تر نمی‌کند. فقط معامله‌گرانی که به صورت منطقی به بازار فارکس تمرکز می‌کنند و از چگونگی کاهش ریسک به مقدار حداقل و جلوگیری از ورشکستگی آگاه هستند، می‌توانند به نتیجه مطلوبی برسند.

بیش از ۲ درصد از سرمایه‌تان را در هر معامله ریسک نکنید

اکثر معامله گران این قانون اساسی را نادیده می‌گیرند و بیش از ۲ درصد سرمایه خود را ریسک می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که هرگز بیش از آنچه می‌توانید از دست بدهید، ریسک نکنید. سعی کنید برای هر معامله‌ای که انجام می‌دهید فقط دو درصد از موجودی حساب خود را ریسک کنید یا به عبارتی حد ضرر خود را فقط بر اساس دو درصد از سرمایه‌تان مشخص کنید. در این صورت اگر ده معامله متوالی انجام دهید، فقط ۲۰ درصد از سرمایه‌تان را ریسک کرده‌اید.

تحلیل بنیادی یا تکنیکال؟ هر دو را انتخاب کنید!

حتی برخی از معامله گران خبره نیز در مورد تأثیرگذاری کدام تحلیل (تکنیکال یا فاندامنتال) با یکدیگر بحث کرده‌اند. حقیقت این است که هر دو نوع تحلیل می‌توانند بسیار مفید باشند. تحلیل فاندامنتال برای بررسی روندهای بلندمدت هفته‌ها یا حتی سال‌ها خوب است. اما درصورتی‌که می‌خواهید دیدگاهی نسبت به نوسانات سریع بازار داشته باشید، تحلیل تکنیکال خوب است. هم چنین تحلیل تکنیکال این فرصت را به شما می‌دهد تا نقاط خاص ورود و خروج برای معاملات خود را تعیین کنید.

تقسیم‌بندی کردن یا از دست دادن؟

قبل از ورود به بازار فارکس و انجام معامله، یاد بگیرید که مقیاس بندی در هر استراتژی‌ها متفاوت است. هرگز به یک موقعیت زیان ده یا بازنده ورود نکنید. اما گاهی اوقات افزودن به موقعیت باخت می‌تواند بهترین راه برای معامله در شرایط سخت باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید که در معامله‌ای یک لات ورود کنید، بهتر است که این معامله را به معاملاتی با حجم کمتر تقسیم کنید. به این ترتیب، قیمت میانگین بهتری برای کل لات دریافت خواهید کرد.

یادگیری را متوقف نکنید!

حتی باهوش‌ترین ذهن‌ها نیز به ورزش نیاز دارند. همیشه استراتژی‌های جدید را با سرمایه‌گذاری کم ریسک امتحان کنید. برای کسب دانش بیشتر، بخوانید، بحث کنید، بپرسید و آزمایش کنید. معاملات فارکس با حرف انجام نمی‌شود، باید در عمل مشخص شود که چقدر توانایی و مهارت دارید.