s broker
NFP (Non-Farm Payroll) - اشتغال در بخش غیر کشاورزی

NFP (Non-Farm Payroll) - اشتغال در بخش غیر کشاورزی

20 دی 1401
1 لایک
دقیقه
NFP Non-Farm Payroll
  اشتغال در بخش غیر کشاورزی
اهمیت خبر مهم
انتشار اولین جمعه هر ماه
مشاهده آمار nfp آمریگا تقویم اقتصادی فارکس

حروف NFP برگرفته از Non-Farm Payroll است. این شاخص اشتغال از مهم‌ترین گزارش‌های اقتصادی آمریکاست و معمولاً تمامی سرمایه‌گذاران و فعالین بازار سعی می‌کنند که با پیش‌بینی نتیجه احتمالی این گزارش، کسب سود کنند. شاخص اشتغال NFP تعداد موقعیت‌های شغلی ایجاد شده در یک ماه گذشته و در بخش غیر کشاورزی آمریکا را پوشش می‌دهد. تغییرات اشتغال در بخش غیر کشاورزی می‌تواند تصویر خوبی از وضعیت سلامت اقتصاد آمریکا ارائه کند.

NFP یا اشتغال غیر کشاورزی، یکی از شاخص های اقتصادی رشد در بازارهای مالی است که نشان دهنده تعداد مشاغل ایجاد شده یا روند اشتغال در صنایع غیرکشاورزی طی ماه گذشته می باشد. این گزارش حقوق و دستمزد صنایع غیرکشاورزی و سپس سلامت و سطح فعالیت اقتصاد را نشان می دهد.گزارش NFP جز مشاغل زیر نمیشود : 

مشاغل مرتبط با کار داوطلبانه

  • کارمندان مزرعه
  • مشاغل بخش خصوصی
  • مشاغل بخش دولتی 
  • کارمندان خانوار خصوصی

چرا NFP در فارکس مهم است؟

بازار کار ارتباط مستقیمی با هزینه مصرف خانوارها دارد. این سطح مصرف بر اساس مشاغلی که ماهانه اتفاق می‌افتد متفاوت است.

اگر نرخ بیکاری از یک ماه به ماه دیگر کاهش یابد، این رشد شغلی باعث می شود بازار دستخوش بهبود مصرف شود. در نهایت منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) می شود.

همانطور که قبلاً گفته شد، گزارش‌های NFP ، علاوه بر ایجاد حدس و گمان قابل توجه در بین سرمایه‌گذاران فارکس، بر رشد اقتصادی مختلف در سرتاسر جهان تأثیر می‌گذارد. برای معامله‌گرانی که می‌خواهند یاد بگیرند که گزارش ماهانه NFP چگونه کار می‌کند، توصیه می‌شود ابتدا نحوه ترید کردن را یاد بگیرند. به این ترتیب، آن‌ها به راحتی می‌توانند پیش از فرارسیدن روز موعود، متوجه شوند که بازارهای فارکس چگونه حرکت می‌کنند.

چگونه NFP بر بازار فارکس تأثیر می گذارد؟

داده های NFP یک گزارش اقتصادی مهم است که وضعیت اقتصاد را نشان می دهد. کشوری که می خواهد بزرگترین اقتصاد جهان را داشته باشد باید به فکر ایجاد مشاغل بیشتر برای شهروندان خود و داشتن تعداد زیادی کارمند دولتی میباشد. علاوه بر این، نرخ اشتغال بالا به معنای قدرت اقتصادی بسیار بهتر است.

با مشاغل بیشتر، کارفرمایان دستمزد خود را افزایش می دهند که باعث می شود کارمندان درآمد اضافی برای خرج کردن داشته باشند. در نهایت، این هزینه باعث افزایش تورم و تولید ناخالص داخلی می شود. این یکی از دلایلی است که انتشار داده های NFP در میان اعلامیه های خبری مورد انتظار، به ویژه در بازارهای فارکس، قرار دارد.

به همین دلیل، سرمایه گذاران فارکس انتشار داده های اقتصادی NFP را ارزیابی می کنند زیرا رابطه مستقیمی بین نرخ بهره و سطح ایجاد شغل دارد. اگر اقتصاد قوی باشد و میانگین افزایش شغل نیز قوی باشد، نرخ بهره افزایش می یابد.

از سوی دیگر، دستمزدهای پایین و مشاغل ضعیف باعث ایجاد فضای ضعیف اقتصادی می شود. پس از انتشار گزارش NFP، بازار فارکس دستخوش تغییرات قیمتی قابل توجهی میشود.

تفسیر NFP

سازمان مسئول قبل از انتشار هر شاخص اقتصادی، پیش‌بینی‌هایی را از اقتصاددانان، بانک‌های مرکزی، فعالان بازار خصوصی و سازمان‌های مختلف جمع‌آوری می‌کند.

ایجاد یک پیش‌بینی NFP شامل ترسیم پیش‌بینی‌های اقتصاددانان است. بنابراین، برای معامله گران توصیه می شود که همیشه به سخنرانی های بانک مرکزی توجه کنند.

اگر انتشار اخبار واقعی از پیش بینی ها درست باشد، حرکات بازار را راحت تر میتوان تحلیل کرد. با این وجود، ارقام واقعی می توانند متفاوت باشند، زیرا پیش بینی موسسات و اقتصاددانان می تواند از قیمت هدف متفاوت باشد.

به عنوان یک معامله گر، ارزیابی سناریوهای زیر در داده های اقتصادی ارائه شده بسیار مهم است:

  • اگر عدد داده های گزارش NFP مانند پیش بینی های قبلی NFP باشد. در چنین شرایطی، می گوییم نوسانات بازار ادامه دارد.
  • اگر عدد داده های گزارش NFP بیشتر از پیش بینی ها باشد. این اطلاعات نشانه هایی از قدرت و صعود اقتصاد در کشور را نشان می دهد.
  • اگر عدد داده های گزارش NFP کمتر از پیش بینی ها باشد. این بدان معناست که اقتصاد در یک روند نزولی قرار دارد، بنابراین معامله گران باید از خرید دلار حاضر در بازار اجتناب کنند.

به یاد داشته باشید که تفاوت بین پیش بینی ها و نتیجه بسیار مهم تر از نتیجه نهایی است. این تفاوت بین این دو می تواند به معامله گران پیشرفته و معامله گران فارکس با دقت کمک کند تا اهمیت حرکت پس از انتشار گزارشNFP را پیش بینی کنند.

رابطه بین NFP و اقتصاد

برای هر روز NFP سه بخش و انتشار خبری وجود دارد:

  • 1) اعدادNFP: چند شغل جدید ایجاد شده/از بین رفته است.
  • 2) نرخ بیکاری: نرخ بیکاری کلی
  • 3) دستمزد ساعتی: میانگین درآمد کارگران

nfp

NFP اطلاعاتی در مورد بازار کار و وضعیت اقتصاد آینده را ارائه می دهد. اگر وضعیت اقتصاد به خوبی پیش نرود، شرکت ها تعداد زیادی از افراد جدید را استخدام نمی کنند و حتی ممکن است برخی از کارمندان خود را اخراج کنند. متعاقباً، آن افراد درآمد خود را از دست می دهند و نمی توانند پول خود را برای چیزهایی خرج کنند که باعث کاهش درآمد کلی و مخارج عمومی مصرف کننده می شود و سبب رکود اقتصادی می شود.

از سوی دیگر، زمانی که اقتصاد به خوبی پیش می‌رود، شرکت‌ها کارمندان جدیدی را استخدام می‌کنند که اکنون پول بیشتری در دسترس دارند و می‌توانند از درآمد اضافی خود برای خرید «کالاها» و رونق اقتصاد استفاده کنند، و نیاز شرکت‌ها به استخدام افراد برای پاسخ گویی به تقاضا بیشتر می شود .

دستمزد ساعتی آخرین قطعه این پازل است زیرا قدرت خرید آن مشاغل را نشان می دهد .

ارتباط بین داده های NFP و دلار آمریکا

هرچه عدد گزارش NFP بیشتر از حد انتظار باشد برای اقتصاد نیز بهتر است و بنابراین، سرمایه گذاران بیشتر دلار آمریکا را خریداری می کنند و اقتصاد قوی تری را در آینده پیش بینی می شود. اگر عدد NFP کم تر از حد انتظار باشد اغلب منجر به ریزش بازار دلار می شود زیرا سرمایه گذاران دلار خود را می فروشند.

این یک دیدگاه بسیار اساسی است و اکنون به بخش عملی تر آن می پردازیم.

گاهی اوقات، شما همچنین اثرات نامطلوبی را مشاهده می کنید که در ابتدا منطقی به نظر نمی رسد. این امر به ویژه زمانی صادق است که داده های منتشر شده معامله گران را شگفت زده کند. یک ضرب المثل قدیمی هست که میگوید “شما اخبار را معامله نمی کنید، اما نحوه تفسیر مردم از اخبار را چرا” . این ضرب المثل در معاملات فارکس NFP بسیار صدق می کند.

نوسانات و معاملات قبل از NFP

NFP یک گزارش خبری است که به طور گسترده مشاهده می شود و تقریباً همیشه می توانید ببینید که وقتی سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش هستند، نوسانات بیشتر میشوند. بنابراین، روند قیمتی اغلب تا روز جمعه قبل از ارائه گزارش NFP در نوسان است.

به‌عنوان یک معامله‌گر نوسانی میان‌مدت، بهتر است در ساعات اولیه معاملات جمعه از بازار دوری کنیم، زیرا معمولاً تحت تأثیر نوسانات ناگهانی قرار می‌گیریم و همچنین یافتن معاملات سودآور بسیار سخت میشود.

NFP (Non-Farm Payroll)

نحوه معامله با NFP و درک داده های مشاغل

در طول انتشار واقعی NFP، همه چیز اغلب بسیار فرار و گیج کننده می شود. معمولاً دو واکنش قیمت به انتشار NFP وجود دارد :

  • 1) دریافت افزایش بی ثباتی فوری
  • 2) قیمت معکوس می شود زیرا معامله گران بیشتر و بیشتری اعداد را دریافت می کنند و سپس قیمت شروع به روند به سمت جهت واقعی می کند.

NFP (Non-Farm Payroll)

استراتژی های معاملاتی فارکس با شاخص NFP

استراتژی های معاملاتی فارکس NFP برای معامله گران سطح پیشرفته مطلوب است. به این دلیل که گزارش NFP نوسانات بیشتری را به همراه دارد. ما همچنین شاهد کاهش قابل توجه نقدینگی در پیشرو هستیم که باعث می‌شود اسپردها گسترده‌تر و ریسک بیشتر شود.

موثرترین استراتژی برای ترید با گزارش NFP، ترکیبی از هر دو تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است.

اول، شما باید جفت ارز فارکس را که ممکن است بیشتر تحت تأثیر نتیجه گزارش قرار گیرد، شناسایی کنید. واضح است که دلار به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

یکی از انتخاب های خوب که می توانید داشته باشید، EUR/USD یا GBP/USD میباشد که بر اساس نقدینگی قوی خواهد بود.

بنابراین این بدان معنی است که EUR/USD یا GBP/USD احتمالاً برعکس مقدار اعلام شده معامله می شود.

بسیار مهم است که ما در زمان انتشار واقعی معامله نکنیم چرا که اینکار مطمیناً به ضرر شما خواهد بود.

با این حال، در 30-60 دقیقه پس از انتشارگزارش، قیمت شروع به حرکت می کند و در حالت ایده آل در یک جهت حرکت می کند.

به یاد داشته باشید، گزارش NFP یک کاتالیزور اساسی و کلیدی محسوب میشود که باعث افزایش قیمت خواهد شد. در اینجا ما از تحلیل های تکنیکال برای ایجاد یک استراتژی استفاده می کنیم. اکنون ما به نتیجه گزارش NFP اهمیتی نمی دهیم، ما فقط به دنبال روند قیمتی هستیم.

قبل از انتشار گزارش، باید سطوح حمایت و مقاومت کلیدی را در نمودار 30-60 دقیقه ای مشخص کنید. سپس وقتی قیمت از این سطوح عبور کرد، می توانید از آنها به عنوان سیگنال ورود خود استفاده کنید.

به این ترتیب شما جفت‌ ارزهای قوی بالای سطح مقاومت و جفت ارز‌های ضعیف را در زیر سطح حمایت تعیین میکنید.

NFP (Non-Farm Payroll)

در این مثال، انتظار بازار برای ایجاد 160 هزار شغل جدید در ماه قبل بود. مقدار گزارش شده واقعی کمتر از انتظارات بود که بنابراین برای دلار آمریکا منفی شده است.

این به ما یک سوگیری صعودی در اینجا در EUR/USD می دهد، زیرا ما انتظار داریم که وضعیت دلار تضعیف شود.

همانطور که در نمودار می بینید، هنگام انتشار گزارش NFP کمی حرکت شلاقی را روی نوار میتوان دید.

ما همچنین می‌توانیم ببینیم که سطح مقاومت عددی حدود 1.040 میباشد که سطح خوبی برای ورود، با توجه به گزارش NFP میباشد.

هنگامی که قیمت از سطح مقاومت 1.040 در نمودار 5 دقیقه ای عبور کرد، ما به یک ورود احتمالی نگاه می کنیم.

همانطور که می بینید، قیمت ابتدا شکسته می شود و سپس روند بازگشتی به خود میگیرد، کمی حمایت میشود و ثابت می ماند.

زمانی که قیمت در بالای 1.040 بسته می شود، سیگنال ورود به ما داده میشود.

در این نمودار، دوست داریم به دنبال 30 پیپ صعودی باشیم و همین مقدار را به سمت نزول ریسک کنیم. همانطور که می بینید، قیمت به طور خالص به سطح مقاومت عددی دور بعدی در 1.0450 حرکت کرد و به ما سود سریع و آسانی را در معامله داد.

به یاد داشته باشید، تجارت پیرامون انتشار داده‌ها مهارت پیشرفته‌تری به شمار می رود، به‌ویژه برای موارد بزرگی مانند داده های مربوط به گزارش NFP. معاملات فارکس با شاخص NFP مهارتی است که می توانید در طول زمان آن را ایجاد کنید، اما با توجه به کمبود نقدینگی و پتانسیل برای حرکت های بزرگ در هر جهت، همیشه محتاط باشید .

زمان انتشار داده های NFP

NFP (Non-Farm Payroll)

NFP (Non-Farm Payroll)