s broker
10 نکته برای معامله گران جدید

10 نکته برای معامله گران جدید

1 شهریور 1402
2 لایک
دقیقه

1.معامله گری را جدی بگیرید

اگر می‌خواهید به‌طور حرفه‌ای معامله کنید، باید با جدیت و پشتکار آن را دنبال کنید. مطمئن شوید که اولویت‌های خود را بررسی کرده‌اید و آنها را با اقدامات روزانه خود هماهنگ کرده‌اید.

2. از مسیرهای کوتاه خودداری کنید

اگر چیزی خیلی خوب به نظر می‌رسد، معمولاً همینطور است و راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. هیچ راه سریعی برای ثروتمند شدن وجود ندارد و هر راهی که ممکن است برای این کار انتخاب کنید، در نهایت شما را بیشتر از آنچه انتظار دارید، از نظر زمان و پول، به هدر خواهد داد.

3. حداقل 5 سال به خودتان وقت بدهید

شما نمی‌توانید در عرض چند هفته یا چند ماه به یک معامله‌گر سودآور تبدیل شوید. از تجربیات تیم ما می‌توانیم بگوییم که برای کسب مهارت‌های لازم برای معامله سودآور در درازمدت، سال‌ها زمان لازم است.

منظور ما فقط مهارت‌های فنی خواندن نمودارها و تسلط بر تحلیل تکنیکال نیست. مهم‌تر از آن این است که چگونه با شکست‌ها کنار بیایید، با شرایط بازار دائماً در حال تغییر سازگار شوید و روی ذهنیت خود کار کنید.

4. تریدهای خود را بررسی و تحلیل کنید

من هرگز یک معامله‌گر سودآور را ملاقات نکرده‌ام که تریدهایش را ردیابی نکند. آیا آخرین 10 ترید خود را به یاد دارید؟ اگر مثل من هستید، جواب واضح است: نه!

چطور انتظار دارید از اشتباهات خود درس بگیرید اگر هیچ راهی برای به خاطر سپردن هر اشتباهی که مرتکب شده‌اید ندارید؟ شما باید تریدهای خود را ردیابی و تحلیل کنید تا بفهمید چه چیزی خوب کار می‌کند و چه چیزی نه. اگر به معامله جدی هستید، باید یک دفترچه معاملاتی داشته باشید.

5. بیش از 3 درصد ریسک نکنید

شکست‌های پی‌درپی اتفاق می‌افتند. بنابراین، باید بر این اساس برنامه‌ریزی کنید. اگر 4 ضرر متوالی داشته باشید، اگر اندازه موقعیت شما خیلی تهاجمی باشد، حساب شما ضربه قابل‌توجهی خواهد خورد.

قبل از نشستن پشت پلتفرم معاملاتی خود، مطمئن شوید که قوانین اندازه‌گیری موقعیت واضحی را تعیین کرده‌اید.

جدول دراودان

۶. عدم پرش از سیستم به سیستم 

پرش از یک سیستم به سیستم، یکی از بدترین اشتباهاتی است که یک معامله‌گر می‌تواند انجام دهد. هیچ سیستم معامله‌ای وجود ندارد که از ابتدا به طور بی‌پایان به شما پول چاپ کند.

به جای آن، یاد بگیرید با نقص‌های سیستم معامله‌گری فعلی خود برخورد کنید. یاد بگیرید که زیان‌ها را کاهش دهید و چگونه به بردگان فرصت دهید که ادامه پیدا کنند. یاد بگیرید که با زیان‌ها برخورد کنید، زیرا چیزی که در تجارت قطعی است، حتی بهترین معامله‌گران نیز همیشه باخت می‌کنند.


10 نکته برای معامله گران جدید

7. داشتن چک لیست معاملاتی 

چک لیست‌ها برای کاهش خطاها و داشتن یک فرآیند معاملاتی عینی عالی هستند. قبل از اینکه دکمه خرید یا فروش را بزنید، چک لیست خود را که تمام قوانین معاملاتی شما را فهرست می‌کند، بررسی می‌کنید تا مطمئن شوید که چیزی را از قلم نمی‌اندازید .

چک لیست

8. تمام معاملات را از قبل برنامه ریزی کنید

حتی قبل از اینکه به استفاده از چک لیست بپردازید، باید معاملات خود را از قبل برنامه ریزی کنید. هر روز صبح، تمام جفت ارزهای فارکس خود را بررسی می‌کنم تا به دنبال فرصت‌های معاملاتی بالقوه برای آن روز باشم. قیمت‌های هشدار را تنظیم می‌کنم، تکنیکال‌های خود را به‌روز می‌کنم و برای ایده‌های معاملاتی، سناریوهای "اگر-آنگاه" را می‌سازم. سپس فقط می‌نشینم و منتظر می‌مانم تا قیمت آنچه را که برای انجام برنامه معاملاتی من نیاز دارد انجام دهد.

9. مسئولیت کامل را بر عهده بگیرید

هر اتفاقی در معاملات شما می‌افتد، شما مسئول آن هستید. اگر چیزی طبق برنامه پیش نرفت، دلال خود، معاملات داخلی، اخبار یا همسرتان را سرزنش نکنید. شما تنها کسی هستید که مقصر هستید.
چنین بینشی به شما قدرت می‌بخشد زیرا معاملات در کنترل شماست و شما تنها کسی هستید که می‌توانید آن را تغییر دهید. سرزنش شرایط بیرونی آن قدرت را از شما خواهد گرفت.

10. لذت بردن از معامله گری

از نظر عاطفی مهمتر از سرمایه مادی، سرمایه عاطفی شماست و اگر سرمایه ذهنی خود را از دست بدهید، اکثر معامله گران برای همیشه تسلیم می شوند.

تکرار اشتباهات یکسان،عدم پیشرفت و ضرر کردن پول برای سالها باعث ناامیدی می شود. بنابراین، به تمام اصول مشخص شده در این مقاله پایبند باشید و اجازه دهید که شما را در مسیر معامله‌گری‌تان هدایت کنند.  

s broker
s broker
s broker
آخرین توییت
تکنیکال
#57
tweet number 57

قبل از اینکه بخواهید دکمه های خرید و فروش را فشار دهید و معامله باز کنید، مطمئن شوید که سناریویی که در نظر گرفته‌اید به شما تایید بدهد.