s broker
نحوه بستن بخشی از معامله در متاتریدر ( MetaTrader )

نحوه بستن بخشی از معامله در متاتریدر ( MetaTrader )

20 اردیبهشت 1402
1 لایک
دقیقه

در این مقاله، با استفاده از یک از ویژگی های متاتریدر، یاد خواهید گرفت که چگونه بخشی از معامله خود را بسته و سود خود را حفظ کنید. با دنبال کردن راهنمایی‌های ما، نحوه بستن بخشی از معامله را در متاتریدر به راحتی خواهید آموخت و مدیریت موثری را برای ریسک بازار خواهید داشت. بستن بخشی از معامله علاوه بر این که برای تثبیت سود معامله خوب است، بلکه به شما اجازه می‌دهد که ریسک معامله را کاهش دهید. در واقع بستن بخشی از معامله باعث می‌شود تا معامله اولیه شما به دو یا چند معامله مجزا تقسیم شود. ( در متاتریدر شما نمی‌توانید حد سودهایی با حجم‌های متفاوت برای یک معامله انتخاب کنید، اما می‌توانید بخشی از معامله را در قیمت‌های فعلی بازار ببندید. )

برای مثال : فرض کنید که وارد معامله‌ای با حجم یک لات شده‌اید. معامله به حد سود اول خود رسیده اما تحلیل‌های شما نشان می‌دهند که بازار با ریسک جدی مواجه است و شاید قیمت کاهش یابد و بعد از آن به حرکات صعودی ادامه دهد. شما می‌توانید در چنین شرایطی بخشی از معامله را ببندید و بخش دیگر آن را باز نگه دارید. به طور مثال اگر با حجم یک لات وارد معامله شده‌اید، می‌توانید ۰٫۵ لات آن را ببندید و یا اصطلاحاً نیمی از معامله را تثبیت سود کنید و در عین حال ۰٫۵ باقی مانده معامله را باز نگه دارید، با این امید که شاید معامله به حد سود بعدی برسد.

  • بستن جزئی از سفارش در متاتریدر دسکتاپ
  • بستن جزئی از سفارش در متاتریدر موبایل

بستن بخشی از معامله در متاتریدر دسکتاپ

برای بستن بخشی از معامله متاتریدر ابتدا باید پنجره ترمینال را باز کنید و به برگه Trade بروید. برای باز کردن پنجره ترمینال کافی است از کلیدهای میان بر Ctrl+T استفاده کنید. در برگه Trade لیست معاملات باز را می‌توانید مشاهده کنید. روی معامله مورد نظر دو بار کلیک کنید تا پنجره Order معامله مربوط باز شود.

در پنجره Order در فیلد Type گزینه Market Execution را انتخاب کنید. سپس در فیلد Volume حجم معامله را تغییر دهید. به طور مثال در این پوزیشن حجم معامله ۰٫۱ لات است. اگر بخواهیم نیمی از معامله را ببندیم باید ۰٫۰۵ لات را وارد کنیم. بعد از آن شما باید روی دکمه زرد رنگ Close کلیک کنید.

توجه داشته باشید که در پلتفرم متاتریدر شما نمی‌توانید چند حد سود یا حد ضرر با حجم متفاوت برای یک معامله تعیین کنید.  به طور مثال شما نمی‌توانید چنین دستوری را در متاتریدر ایجاد کنید (به طور دستی): معامله خرید اونس طلا به حجم یک لات که ۰٫۵ معامله را در حد سود اول و ۰٫۳ معامله را در حد سود دوم و ۰٫۲ معامله را در حد سود سوم ببندد. برای اینکه چنین معامله‌ای ایجاد کنید، باید سه دستور معاملاتی متفاوت را وارد کنید. یعنی معامله اول با حجم ۰٫۵، معامله دوم با ۰٫۳ لات و معامله سوم با ۰٫۲ لات.